Klagemuligheter

Her finner du mer informasjon om dine klagemuligheter.

Klagemuligheter

Vi verdsetter din tilbakemelding
Ingen er feilfrie, og vi kan av og til ha ulike oppfatninger. Derfor ønsker vi å gi deg muligheten til å klage dersom du mener vi har gjort en feil. Din mening er viktig for oss, og vi ønsker å høre fra deg.

Start med en samtale
Er du misfornøyd med behandlingen av din sak hos Balder Forsikring? Da anbefaler vi at du først tar kontakt med saksbehandleren din. En direkte dialog kan ofte rydde opp i misforståelser eller gi oss viktig informasjon som kan bidra til en bedre vurdering av saken.

Sende inn en klage
Hvis du fortsatt ikke er enig i vår avgjørelse, har du mulighet til å sende inn en skriftlig klage. I klagen ber vi deg om å spesifisere hva du er uenig i og legge ved eventuelle opplysninger som kan være relevante for saken.

Hvem kan du klage til?

  1. Balder Forsikring – Først sender du en skriftlig klage til oss. Når vi mottar den, vil vi informere deg om forventet behandlingstid og holde deg oppdatert underveis. Du vil selvsagt også få beskjed om utfallet av klagen.

  2. Finansklagenemnda – Hvis du ikke er fornøyd med vår endelige vurdering, kan du ta saken videre til Finansklagenemnda eller eventuelt domstolene for videre behandling.

Vi er her for å sikre en rettferdig prosess og setter pris på din tilbakemelding.

Hva gjør Finansklagenemnda?

Finansklagenemnda bistår både forbrukere og næringsdrivende som ikke kommer til enighet med sitt forsikringsselskap om avtalevilkår eller forsikringsoppgjør.

Nemnda gir en uavhengig og rådgivende vurdering av om selskapets beslutning er riktig. I tillegg kan de se nærmere på om en eventuell avkortning som følge av brudd på sikkerhetsforskrifter er i tråd med gjeldende vilkår og bransjepraksis.

Klage sendes til:

Direkte til Balder Forsikring:
E-post klage@balderforsikring.no
Postadresse: Osveien 2450, 2460 Osen

Finansklagenemda
Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

 

Klageskjema