Angrerett

Her finner du mer informasjon om angrerett.

Angrerett

Angrer du på et kjøp?

Noen ganger tar vi valg vi senere angrer på – det gjelder også kjøp av forsikringer. Hvis du ønsker å angre på et kjøp hos oss, har du muligheten til å benytte angreretten.

Hvordan bruker jeg angreretten?

For å angre på kjøpet, sender du et utfylt angrerettskjema til oss på e-post. Skjemaet finner du [her], og du sender det til kundeservice@balderforsikring.no

Hvor lang tid har jeg på å angre?

  • Skadeforsikringer: 14 dager fra kjøpsdato.
  • Personforsikringer: 30 dager fra du aksepterte kjøpet.

Må jeg oppgi en grunn for å angre?

Nei, du trenger ikke forklare hvorfor du ønsker å angre på kjøpet.

Koster det noe å bruke angreretten?

Du må betale for de dagene forsikringen har vært aktiv, fram til vi mottok din beskjed om at du angrer.

  • Har du allerede betalt en regning? Da refunderer vi beløpet du har betalt for mye.
  • Har du mottatt en regning, men ikke betalt ennå? Vi sender deg en ny regning for de dagene forsikringen har vært gyldig – den opprinnelige fakturaen skal da ikke betales.
  • Kjøretøyforsikring: Hvis du angrer på et kjøp av bilforsikring, må du betale trafikkforsikringsavgift for de dagene forsikringen var aktiv. Dette beløpet kreves inn av forsikringsselskapene på vegne av staten.

Hva hvis angrefristen har gått ut?

Hvis angrefristen er utløpt, kan du ikke lenger bruke angreretten. Du kan likevel si opp forsikringen, men vær oppmerksom på at oppsigelsestid vil gjelde.

Har du spørsmål?

Dersom du lurer på noe, er du velkommen til å kontakte oss – vi hjelper deg gjerne!